Ο ΠΡΟΠΑΠΠΟΥΣ ΜΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΗΛΥΒΡΙΑ ΠΟΥ ΠΟΛΕΜΗΣΕ ΣΤΗΝ ΜΙΚΡΑΣΙΑ


Ευαγγελία – Φραγκίσκη Καλφόγλου 
Α1 Λυκείου 
Ο προπάππους μου ο Γεώργιος Γεωργιάδης αναγκάστηκε να αλλάξει το επίθετό του σε Καλφόγλου για να μπορέσει να διοριστεί ως δάσκαλος επειδή ήταν σε τουρκικό έδαφος. Είχε τελειώσει την Μεγάλη του Γένους Σχολή. 
Γεννήθηκε λίγο έξω από την Κωνσταντινούπολη στη Σηλυβρία το 1889, αν και η ταυτότητά του λέει ότι είναι γεννημένος το 1891. 
Ο πατέρας του ήταν ο Αθανάσιος Γεωργιάδης, δάσκαλος. Η οικογένεια ήρθε στην Ελλάδα το 1912 και έμειναν στο Λαγκαδά Μακεδονίας σε καταυλισμό. Ο προπάππους μου διορίστηκε στο Μαυροβούνι Λαρίσης περίπου το 1916. 
Έφυγε το 1919-20 για την Μικρά Ασία ως φαντάρος. Πολέμησε στην 5η μεραρχία μέχρι την Μικρασιατική καταστροφή οπότε και γύρισε στην Ελλάδα. Είχε ήδη παντρευτεί την προγιαγιά μου Αθανασία Πατσούρα και μάλιστα γυρνώντας βρήκε και το πρώτο του παιδί σε ηλικία περίπου 2 χρονών.
Αργότερα, λόγω των πολιτικών του πεποιθήσεων (αριστερός) παύθηκε από δάσκαλος και έγινε Γραμματέας των χωριών Μαυροβουνίου-Λουτρού. Παράλληλα καλλιεργούσε την κτηματική του περιουσία, την οποία απέκτησε μέσω κλήρου από το κράτος. Απέκτησε συνολικά 6 παιδιά εκ των οποίων το ένα απεβίωσε σε βρεφική ηλικία, και δύο χαθήκανε κατά τη διάρκεια του εμφυλίου πολέμου. Πέθανε σε ηλικία 98 ετών το 1987. 
Παραθέτουμε εδώ ταχυδρομικές κάρτες-ενθύμια του προπάππου μου προς την προγιαγιά μου από το Μικρασιατικό Μέτωπο.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις